04 september 2009

Mycket bad!

I dag hade vi bestämt att det skulle vara bad för hela slanten. Detta innebar att vi redan på förmiddagen knatade bort till poolen och ägnade tiden fram till lunch åt att simma och leka. Vi hade poolen alldeles för oss själva, lyxigt värre!

Vi åt en enkel lunch och packade stora IKEA-kassen med hinkar och fika för en trip till stranden. Vi ringde våra vänner Laura & Wanda (mamma) och frågade om de ville hänga på. Det ville de gärna och vi packade in oss alla i en bil och körde den korta sträckan till vår lilla konstgjorda sjö med sandstrand. Nu när sommaren närmar sig slutet och värmen inte är lika tryckande är det betydligt lugnare på stranden och betydligt behagligare att besöka den. Vi var kanske 10 familjer/sällskap runt hela sjön, mycket enklare att hålla koll på barnen då.

Barnen fick till slut i mig, jag var inte svårövertalad... och trots att det var väldigt kallt till en början, var det faktiskt inte så farligt att komma upp när jag badat färdigt. Wanda kallade mig "brave", jag vet inte om jag håller med om det, jag gillar ju att bada!

När det började kurra i våra magar vände vi hemåt. Tjejerna ville förstås inte sluta leka och det slutade med att de följde med Laura hem och blev kvar där hela kvällen. Vi andra passade på att göra lite ärenden tillsammans, även om lilleman inte var alltför positiv till det... Sista stoppet var dock "Blockbuster" där vi köpte tre filmer och hyrde tre. Det gjorde nog att vår shoppingtrip inte kändes helt bortkastad i hans ögon...

Megan och Wanda höll på och bakade när vi kom för att hämta tjejerna så vi fick med oss nybakade bakverk hem! Jättefina och säkert jättegoda. Vi ser fram emot att smaka dem i morgon!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Bad igen ni kanske är fiskar när ni kommer hem till Sverige igen(med fenor)ja det tror jag.Kram mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, hemma kommer vi knappast ha gratis pool på gångavstånd!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul