08 september 2009

Dan före dan...

I dag var det sista dagen på sommarlovet! Vi ägnade dagen åt att förbereda morgondagen, så att kaoset blir lite mindre... Vi har fyllt i de "sista" blanketterna och packat ryggorna och lagt fram morgondagens skolkläder. Lite spända var nog alla tre när de gick och la sig nu på kvällen. Spännande ska det bli att se hur de upplever första skoldagen, med ny skola, ny klass och nya lärare!

Tidigare i dag var vi iväg och åt lunch och tog en vända till Super Target. Där kan kan hitta praktiskt taget ALLT man behöver och ALLT man inte behöver... Vi fann nog något i båda kategorierna!

Tjejerna har ägnat lite tid framför dator i dag och tagit hand om sina nya gosedjur; Molly och Maddy, två små Webkinz som är en Golden Retriever repektive en Basset Hund. Tänk att gosedjur fortfarande är bland det bästa som finns, man kan aldrig ha för många tycks det. Maximilian har ägnat dagen åt nya Lego-skapelser; modell Star Wars. Jag fick en genomgång innan nattningen, fick lära mig alla finesser med dagens bygge. Kanske något jag kan ägna mig år i morgon när huset är tomt??

I kväll ska jag försöka sluta ögonen innan midnatt, tidig morgon väntar. Jag återkommer med rapport från skoldag nr. 1.

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Mormor väntar med spänning på rapport från första skoldagen i ny skola.Hoppas att det har gått bra och att ni har fått nya kompisar.Mamma har nog haft det väldigt tråkigt och tyst i dag???Kram /mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Tråkigt hade jag inte, men tyst var det!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul