17 september 2009

Mera karate...

I dag var det dags att gå på "riktig" karate-träning. Barnen klädde på sig sina dräkter och skuttade glatt iväg över gatan för att gå på sitt första riktiga karatepass! Det gick riktigt bra och de var nöjda efteråt. De längtar redan efter sitt första bälte!

Så här snygga dräkter fick alla tre barn för att börja på karaten. Sen kan man köpa sig en dräkt i färg med namnet tryckt på baksidan om man vill!

Efter karaten gick vi till restaurangen "Carbones" som i kväll sponsrade Middleton Elementary School. 10% av kvällens försäljning går till skolan och vi tänkte att vi kunde prova på deras mat och samtidigt gynna barnens skola. Vi tyckte nog att deras portioner var i minsta (!) laget och alla tre barnen fyllde på med yoghurt innan de gick till sängs i kväll... Inte var det många skolkamrater där heller; tråkigt nog!

Tidigare i dag möttes jag och Mats för lunch i Maplewood, där hans kontor ligger. Vi åt på en kinabuffé som var helt okej och sen åkte vi till Kohl's för att nyttja deras Kohl's Cash rea. Jag hittade nya skor (!) och Mats investerade i 3 nya slipsar och snygga manchesterbyxor.

När barnen kom hem från skolan idag var det supervarmt igen. Solen sken och himlen var blå och när de frågade om vi kunde gå till poolen så hade jag inte hjärta att säga annat än JA! Sagt och gjort; vi gick till poolen och hade den alldeles för oss själva igen! Varför badar inte folk trots att det är närmare 30 grader varmt? Hoppas nu att de håller poolen öppen över helgen som kommer...

En liten hemlis som ni inte får avslöja att ni hört från mig: Maximilian har en tjej...

och pappa Mats är inte det MINSTA retsam!! Jag sa till Milan att han inte skulle berätta, men han kunde inte hålla sig... Tjejen går i samma klass och är nyinflyttad i vårt bostadsområde. Mer än så får jag nog inte avslöja, då får jag nog inte höra sådana hemlisar igen... Själv tycker jag att det är jättegulligt att se honom prata om hur mycket han gillar henne, följt av: "... and we are just friends!"
.
Yeah, right! säger mamma, den där har man ju hört förut...

.
Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Gulligt Milan,får mormor säga så?Roligt att ni kan bada fortfarande.Här är rätt så kallt på mornarna.Kramar /mormor.

Mariette sa...

Det är kallt här med på morgonen, men sen värmer det upp ganska bra under dagen. I nästa vecka ska det fina, varma vädret vara ett minne dock...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul