26 september 2009

Regnig fredag...

I dag har vi haft en riktigt regning och grå fredag. Ett passande väder att storstäda i, vilket jag (vi) gjorde! Jag gav mig i kast med barnens rum på förmiddagen och det tog några timmar, de är riktiga hamstrar; sparar på ALLT! Det är bäst att passa på när de är i skolan, då slipper man "... men MAMMA!" när man slänger sånt som är dem så kärt! Att de sen inte ens saknar dessa saker när jag smugglat bort dem är en helt annan sak, eller hur?!

Väl hemma hjälpte tjejerna mig att städa vidare. De frågade nämligen om det fanns något sätt att tjäna lite mer pengar och då föreslog jag att de kunde hjälpa till med städningen. De nappade och jobbade på hårt och med stor entusiasm. Sonen då? Jo, han slappade på sitt rum och drömde om tjejen! Nja, det kanske inte stämde riktigt, men det var kul att skriva... Hon är dock fortfarande tjejen med stort T, för han rodnar så sött när mamma retas!

Vi hade myskväll med Taccos, film och popcorn. Filmen vi såg var "Journey to the Center of the Earth". Den var bra tyckte både vi och barnen. Lite läskig var den då de stötte på dinosaurier och lite andra läskiga djur, men mest spännande. Hoppas nu att Milan inte får mardrömmar, han klarar inte av t.ex. ScoobyDoo...

I dag var det annat ljud i skällan när vi återvände till damen som har hand om körtkortsansökningarna. Hon log och sa "So, you are back!" och behandlade min ansökan utan några som helst frågetecken. Jag betalade, skrev under och fotograferades och sen var det färdigt. Nu får jag vänta några veckor och sen ska körkortet dimpa ner i brevlådan, om det inte händer något (o)förutsett förståss...

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Vad bra att du fick städhjälp!!Ja då myser man inombords när det visar sig att dom har fel!!! JAG HAR RÄTT JPPIY!Kram/mormor

Mariette sa...

Ja, många flinka fingrar och det går mycket fortare! Ja, hon hade i alla fall inte rätt att vara så förbaskat snorkig!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul