13 mars 2010

Äntligen fredag!

I dag var det så äntligen slut på en lång arbets-/skolvecka. Skönt tyckter vi alla fem i familjen. I dag fick jag med mig maken ut på en liten shoppingrunda och vi åkte runt hela förmiddagen och besökte bland annat Rusta, Ikea och Chilli. Många fina inköp gjorde vi och några saker är redan på plats, men arbetet fortsätter säkerligen i helgen...

På eftermiddagen begav vi oss till skolan för att hämta barnen och därifrån åkte vi direkt till Barkaby och deras IKEA. Vi hittade äntligen några hyllor som vi tror ska pass i hallen och naturligtvis är de utgående och fanns endast på IKEA i Barkaby eller Sundsvall! Valet var enkelt och vi tog med oss barn och mormor och morfar på en liten utflykt. Inte kunde vi besöka Ikea utan att fika, så vi passade på att göra det med! Kaffe och prinsesstårta för 10 kr, det är inte helt fel... Även om vi var några som bangade och tog något annat!

Nu i kväll har vi festat på Kycklingenchiladas med guacamole och gott vitt vin. Mormor och morfar stannade kvar över middagen och promenerade hem lagom inför "Let's Dance". Här hemma var det som vanligt "På spåret" som gällde och finalen var riktigt rafflande. Mina favoriter vann till slut på andra omgångens utslagsfrågor; spännande värre! Barnen gillar själva årtalsfrågan allra bäst, själv gillar jag när jag kan svaret och inte de tävlande... Det sker ju inte alltför ofta, men idag kunde jag floden Volga när de gissade hej vilt på en massa andra floder, det kändes kul! Inte alla hjärnceller har förtvinat med andra ord!

I morgon ska jag försöka få med mig tjejerna till frisörn, vi får se om jag lyckas...

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul