09 mars 2010

En god bok!

I dag har jag tagit ledigt från de flesta måsten och ägnat mig åt en god bok! Det var länge sen jag sträckläste någon längre bok, men nu var det nära. Jag hann dock inte komma till slutet, blev avbruten av att jag skulle hämta mina guldklimpar i skolan... Kanske hinner jag med resterande kapitel i morgon om jag planerar mina timmar väl. Guldklimparna njöt av det fantastiska solskenet och tjejerna ville inte lämna snödrivan de lekte i. Medan vi väntade på storebror byggde de en snögubbe, komplett med hatt och allt!

Vi tog en sväng till Röda Korset för att kika om de fått in några längdskidor, men till vår besvikelse fanns det inte ett enda par! Vi tycker att Röda Korset är mycket sämre än Bra och Begagnat som vi hade i Örebro. Betydligt större utbud och mer klass på grejorna, men det kan ju ha ändrat sig.

Visst är det härligt att solen har hållt sig framme de senaste dagarna?? Jag kan lugnt säga att humöret är betydligt bättre när solen skiner på mig. Hoppas nu att det fortsätter. Snön har jag inget emot, det är det gråa mörkret som gör mig gaaaaaalen!

Nu ska jag skratta vidare med "Christine" i "The new adventures of old Christine".

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul