26 mars 2010

Spacklat och Slipat!

Idag har jag då äntligen spacklat och slipat i hallen och tejpat alla dörrfoder för att kunna påbörja målningen i morgon. Det är många dörröppningar i vår hall vilket innebär att det är mycket att tejpa, men samtidigt inte så mycket att måla... Förhoppningsvis hinner jag måla färdigt redan i helgen och kanske kan få lite hjälp att sätta tillbaka all inredning som monterats ner.

I kväll lagade vi smarriga fyllda zuccinis och barnen fick fyllda minipajer som var till belåtenhet. Till efterrätt gjorde vi chokladfyllda smördegsrullar i ugnen med lite glass vid sidan om. Mats som inte gillar mörk choklad något vidare fick lite banankaka istället.

Jag anordnade lite spelkväll, men Maximilian var den enda som nappade denna gång. Vi spelade "Monopoly - Electronic Banking", ett spel Milan fick av sin kompis Adam innan vi flyttade hem. Istället för pengar har man kreditkort som man fyller på eller tömmer beroende på hur väl man lyckas i spelet. Riktigt smidigt faktiskt! Vi hann inte spela färdigt, men jag fick pantsätta fler av mina tomter för att kunna fortsätta spela, så man kan säga att jag var lite illa ute...

Innan barnen gick isäng tittade vi på "Så ska det låta" och tjejernas favoriter vann en bekväm seger. Just nu tittar vi på en läskig film som heter "Red Eye". Hoppas den är värd min tid!

Trevlig helg!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Bra jobbat,får du spö av Milan?Han är lurig i spel.Kram/mormor-

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, men han är inte så uthållig; ;Mats fick ta över och spela vidare...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul