22 mars 2010

Förkylt...

I går vaknade jag med en mindre förkylning och den gav sig tyvärr inte av utan håller sig kvar även idag. Skönt att Mats då var hemma på morgonen och kunde få iväg barnen till skolan. I morgon är en annan dag dock, då är det jag som står för taxifärden både till och från skolan då Mats är bortrest över natten...

I dag njöt i alla fall barnen av den nyfallna snön och stannade ute i två timmar när vi kom hem från skolan. Till slut kom de i alla fall in, tror det var vätan som tvingade in dem! De byggde och grävde där ute i snöhögarna och var alldeles slut när de kom in. Skönt att ha smarriga matrester att plocka fram och bara värma; det funkar extra bra när mamman är sjuk och barnen är superhungriga!

Nu hoppas vi att vintern inte tagit något längre grepp om oss utan ger sig av snart igen... Jag drömmer och att ge mig ut på cykelutflykter med barnen, det saknade vi i Minnesota där vi inte skaffade oss cyklar. Vi hoppas kunna cykla till skolan i vår, det ser i alla fall jag fram emot!

Medan Mats och Michaela var på knytkalas på skolan var Megan hemma hos mormor och morfar och myste och Maximilian och jag hade filmeftermiddag. Han var så fascinerad av filmen, vi såg "Pearl Harbor" och han var djupt impad av de stora fartygen och gamla krigsflygplanen.

I kväll har Michaela bokat Mats kudde, det gäller att passa på när pappa är bortrest. Hoppas en annan kan sova, hon har en benägenhet att snarka den lilla...

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul