28 mars 2010

Jag ska måla hela världen 2...

Ja, idag och i går har det varit målning för hela slanten. Tre olika färger och mängder med dörrkarmar att tejpa; det tar sin lilla tid. Nu är det större målarjobbet färdigt i hallen, lite bättringsmålning och schabloner återstår... Jag kan säga att jag tror att jag nu lider av lappsjuka, jag har inte varit utanför dörren och knappt utanför hallen! Det ska bli skönt med lite frisk luft i morgon.

Medan jag målat har barnen lekt och hållt sig sysselsatta på annat håll. I går var Michaela hos bästisen Jasmine och Megan var på shoppingturné med mormor. Milan byggde förstås Lego under tiden... Tänk att han aldrig tröttnar!

I dag vaknade vi till sommartid vilket innebar att vi redan då låg efter i planeringen... Tänk att man aldrig vänjer sig, jag tycker alltid att det är lika jobbigt! Tjejerna hade planer tillsammans med farmor och var borta hela eftermiddagen för en massa skoj: Bio, shopping, lunch och kondis-besök! Nöjda tjejer kom hem lagom till middagen.

Till middag blev det en GI-köttfärssås med kålrot, morot och squash som kompletterades med pasta och broccoli. Har man jobbat hela dan med armen ovanför huvudet så smakar det extra gott. Milan, som vanligt, berömde mammas mat. En riktigt charmör!

I morgon är vardagen tillbaka, men den kommande veckan är ju kortvecka; påsken hägrar runt hörnet. Förhoppningsvis innebär den lite avslappning och trevligt umgänge med släkt och vänner!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul