11 mars 2010

En ny sjukling!

I går hade jag en liten sjukling här hemma. Maxmilian var hostig och kände sig hängig så han fick en dag hemma med mamma. Det tror jag var precis vad han behövde för i dag var han mycket piggare och hostan var borta! Tänk vad lite pannkakor, bokläsning och TLC kan uträtta...

Maximilan och jag läser en bok tillsammans som heter HATCHET och är skriven av Gary Paulsen. Vi fick den rekommenderad av en av Mats kollegors fru och son och vi gillar den starkt. Den är ganska svårläst med många svåra, långa meningar med många svåra ord, men det gör att både jag och Maximilian utvecklas! Boken handlar om en 13-årig pojke som kaschar (piloten dör)ute i vildmarken och det enda han har med sig är sin lilla yxa. Om det är någon som är intresserad så finns boken att köpa på nätet, bl.a. på Bokus. Vi närmar oss slutet och det börjar bli riktigt spännande.

I dag var Milan tillbaka i skolan och jag passade på att göra ärenden och fylla på matförrådet. Mats är i Borlänge, men kommer hem till en sen middag, om tågen går som de ska vill säga... I går var vi på vår kurs och vi känner att den börjar ge synbara resultat. Små förändringar hos oss ger större resultat hos barnen, precis som det var tänkt.

Nu ska jag njuta av det lilla som är kvar av eftermiddagen innan det är dags att ge mig i kast med tomatsoppan...

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Våren är är,hurra!!!Kram/mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, men än så länge är den lite osäker...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul