25 mars 2010

Snart helg...

Förkylningen hänger sig ihärdigt kvar, men det är bara att försöka ignorera den... Som tur är ingen feber eller takdropp.

Jag hoppas kunna börja förnya vår hall i morgon och sen får jag nog fortsätta lite smått i helgen. Färg är i alla fall inhandlad och jag hoppas nyansen blev den rätta. Det är svårt att titta på de där små färgproverna och sen föreställa sig färgen på en hel vägg. Men som jag sa till tjejen som blandade vår färg; det går ju alltid att måla över den om jag inte blir nöjd!

Denna helg är det inget kalas som står på agendan, utan tjejerna är upptagna på varsitt håll och Maximilian längtar nog efter att kunna leka ostört med sitt lego samtidigt som han drömmer om en resa till LEGOLAND. Detta är vad han sparar pengar till just nu.

Till sommaren planerar vi eventuellt en resa till Europa för att träffa några kära vänner från USA. De är intresserade av att komma till Italien, men jag föreslog Frankrike. Vet inte om Italien är så barnvänlig, Paris däremot har ju EuroDisney... Vi får se vad slutdestinationen blir, vi bryr oss inte så mycket om resemålet, vi tycker nog att det viktigaste är att vi kan ses. Just nu är vi i stadiet där vi kollar vilka veckor som funkar och slänger ur oss lite förslag till varandra. Vi hoppas att planerna går i lås dock!

Nu är det klart att Mats åker till CA i slutet av april. Förhoppningen är att Maximilian och jag ska kunna följa med, dvs om jag inte får inresebekymmer vill säga. Det är alltid samma olustkänsla när jag tänker på den Amerikanska Immigrationen och deras allt annat än trevliga bemötande. Då undantaget den gången jag varit hemma i somras; då var det som sagt: "Welcome back, ma'm!" Vi hoppas på den inställningen denna gång också!! Kommer vi iväg har vi tänkt oss att besöka Sea World och eventuellt DisneyWorld. Naturligtvis blir det en hel del shopping, önskelistorna är redan påbörjade...

I dag var det som ni säkert vet "Våffeldagen" och det gick inte obemärkt förbi i denna familj. Jag lagade dinkelvåfflor till ett helt kompani och vi avslutade med varsin chokladvåffla; smarrigt värre! Synd att inte våfflor är liiiiiite nyttigare, det är ju så gott!!

I kväll tog jag en sväng till Gränby Centrum för lite shopping. Jag drog med mig mor och hittade några nya toppar till våren/sommaren. Nya byxor blir det INTE, jag har nämligen både byx- och skofetisch, vilket innebär att det finns alldeles för många sådana i min garderob... Men titta kan man ju alltid göra...

Förhoppningsvis kommer den där Sahara-värmen snart, då kan vi drömma om cykelturer och picknick i det gröna!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul