19 mars 2010

En snabb uppdatering!

Ja, jag har varit lite upptagen med födelsedagsförberedelser inför morgondagen. Födelsedagsbarnet är så spänd inför födelsedagen att hon inte kunde sova i går kväll. När jag gick och la mig vid 23.30 var hon fortfarande vaken! Gissar att det var tankar om firandet i klassen i dag som upptog hennes tankar! Tidigt uppe var hon också, vid 6-snåret var både hon och Maximilian uppe...

Mats var borta sent i går och jag passade på att laga mat inför Megans öppet hus på lördag. Megan var jätteduktig och hjälpte till. Hon kavlade, penslade och naggade kanter. Jätteduktig i köket. Jag hoppas få lite hjälp från henne i eftermiddag med tårtan; jag tror inte hon blir svårövertalad...

I dag är det grått ute, men man ser att våren är på G, snön smälter nu i stora mängder och det är stora vattenpölar på många håll. Tyvärr kommer våren med det mindre roliga; nämligen geggiga och blöta kläder efter skolan! Jag har redan börjat se tecken på det och det kommer bara bli värre; det vet jag tyvärr av erfarenhet!

Nu ska jag återvända till köket; dags att baka tårtbottnar!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul