12 juni 2009

Etapp 5 - FISKE!

Idag fiskade vi i Mille Lacs Lake, en stor sjö med vacker natur. Vi hade tur med vädret, även om det var lite kallt på sjön. Milan och Michaela hade vantarna på...


På fiskespöt så användes antingen färsk mask eller blodigel som bete.


Michaela fångade denna fisk som mätte 22,3 inch (ca 57 cm). Även om det inte var rekordet för dagen, så var det en baddare. Mycket duktigt! Innan fisken åkte tillbaka i plurret så övertalade styrmannen henne att pussa fisken! Uuah...!

Snacka om lycka!

/ Mats
PS. Hur gick det för oss andra? Det tar vi en annan gång...

2 kommentarer:

Lena Livbom sa...

Jooo Mats nu vill vi veta hur fiskeriet gick för dig! Hihi, skojja bara! Vilken baddarfisk Michaela fick upp - jisses! Det var coolt. Här är det skolavslutning o Evelina åker till Jönköping idag och ridläger imorgon. Lilla Thyra har äntligen somnat o jag knapprar lite på datorn! Det ser ut som om ni har härligt väder. Här har det regnat o regnat sista dagarna. Men precis just nu skiner nog solen lite faktiskt! Jag tänkte ta Patrick o Thyra till Gamla Uppsala Spelen ikväll (om det inte ösregnar förstås) men shhhhh... det är en överraskning så säg inget (fniss) Sköt om er // Kraaam Lena =)

Mariette och Mats Wendel sa...

Inga fiskar för mig (vilket var ganska skönt tyckte jag). Men jag hade en som åt upp min mask... Nu börjar äntligen vädret att bli bättre här, men vi hade också kallt när vi var norrut (och regn). Hoppas att ni får fint väder så att ni kommer iväg till "högarna". Vi tänkte nog åka till Zoo... / Mats

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul