13 juni 2009

Gott och Blandat

Fotograf till alla bilder: Michaela Wendel

I dag har vi haft blandad kompott på schemat. Barnen, Mats och morfar har varit på Zoo och tivoli, medan jag och mor varit ute och shoppat igen... Ja, det finns fortfarande kläder kvar i affärerna, trots alla våra räder!

Efter frukost i dag tog mor och jag en lång promenad vid Powers Lake. Tittade på det rika djurlivet; hittade orm, harunge, hägrar, massor med fåglar och ekorrar av alla de slag. Vi förundrades även över de lite falska husen i området, fina fasader i tegel eller puts, men enkla träsidor i övrigt. Jag gissar att man bygger så här. Det är framsidan som räknas!
Sent på eftermiddagen tog mor och jag barnen till poolen och de testade sina nya badkläder och simdynor. Allt till belåtenhet! Vi återvände hem till en smarrig middag bestående av hasselbackspotatis och biff med cole slaw och tzatsiki. Mmmmm!

Nu i kväll har vi ALLA testat barnens nya Wii-spel: Mario Cart. Vi körde så svetten lackade, morfar och mormor gav järnet. För att referera Megan: "Mormor kör som hon har eld i baken!"
Vem vann? Det vet nog ingen, men kul hade vi. Tills Michaela och Megan blandade ihop sina bilar och blev slagna av mamma innan misstaget uppdagades... Dags för sänggång!

Nu är det dags för sänggång för mig med. I morgon lovas fint väder och varmare, kanske blir det ett besök vid poolen för oss vuxna i morgon?

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul