23 juni 2009

VARMT!

I dag har jag bara en sak att säga; det är varmt! Skämt å sido, i dag har det varit varm och fuktigt och eftersom Michaela fortfarande har feber har vi hållt oss inne! Nu i kväll klockan 22:30 är det fortfarande 29 grader ute. Jag tror att dagens toppnotering låg på 32-33 grader...

Maximilian har varit på sitt Art Camp i dag och kom hem nöjd och kreativ... Han försvann direkt ut och skapade i en timme. Jag hoppas att resten av veckan blir lika positiv för honom!

Megan har varit på play date hos Izzy i dag. Izzy ringde och jag skjutsade över Megan då jag inte riktigt vet om Michaela smittar. Megan hade haft en bra lekstund, hon hade bla annat hittat ett favoritgosedjur som varit borttappat i flera månader och Izzy blev så lycklig att hon gav Megan hittelön!

I kväll åt vi smarriga hemlagade hamburgare som enligt Maximilian var de godaste han någonsin ätit! Det är bara att tacka och ta emot! Jag gjorde dem på kalkonfärs och vi hade nästan ALLT på dem! Mats lät lite avundsjuk när Milan berättade...

I morgon hoppas jag att Michaela ska vara bra nog att kunna följa med till bokhandeln. Megan och jag vill titta lite närmare på "Anne på Grönkulla"-böckerna, då hon läst ut den första på engelska. Den hon läst är en mer lättläst variant, men hon gillade den skarpt ändå! Milan läser för tillfället "Dr Jekyll & Mr Hyde" och tjatar på mig att berätta "sanningen", men mamma vill ju att han ska läsa vidare...

Prognosen är att morgondagen ska bli ännu varmare, så det är väl bara att vänja sig vid den fuktiga värmen! Tur att vi har AC, den går nästan för jämnan och nu även på nätterna!


Detta är vart vi borde vara på väg i morgon...


Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul