25 juni 2009

Shopping och bio

I dag har vädret varit grått på förmiddagen och varmt och soligt sent på eftermiddagen... Tjejerna och jag var en vända till Walmart på morgonen och handlade lite nödvändigheter och icke så nödvändiga saker också... Vi hittade bland annat vinterstövlar med Hannah Montana / Tingeling för, hör och häpna: 3.50 dollar/par! Ja, ibland måste man slå till, även om det känns märkligt att köpa stövlar i 30 graders värme...

Vi investerade i ytterligare en fotboll, tjejerna ska ju snart börja på fotbollsskola. Det blev rosa (Michaela) och vita (Megan) fotbollsstrumpor också. Nu är det bara fotbollsskor kvar, vi letar fortfarande... Tjejerna hittade jättesnygga, i deras mening, cykelbyxor i nylon. Klart att mamma köpte dem!


Milan hade lagat Crepes i dag på Art Camp. Tydligen hade han fått komplimanger för sina; de var bäst av alla! Roligt! Han har ju övat, även om han mest lagar amerikanska pannkakor här hemma. I morgon är hans sista dag på detta läger, det skulle tydligen bli favoriter i repris vid lunchen; crepes och donuts!


I eftermiddags var jag och barnen på bio. Vi såg filmen "Up" som handlar om en äldre man med drömmar om äventyr och en liten pojkscout som av en slump följer med på dem! Spännande, roligt och också lite känslomässigt! Barnen var nöjda och glada, det var ett tag sedan vi var på bio.

Roliga nyheter är att jag i dag fick brev från Kvarngärdesskolan (Uppsala International School) i Uppsala; barnen är antagna till hösten. Milan till 4:an och flickorna båda i 2:an. Flickorna kommer att ha all undervisning på engelska medan Maximilian kommer att ha undervisningen 50/50 på sv resp. eng. Hoppas att det kommer att fungera bra för dem!
.
Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Toppen med vinterstövlar !!!!Men jag förstår att man slår till när det är nästan gratis.Milan mormor skulle ha velat smaka din creps, dom var säkert supergoda.Kram mormor.

Mariette sa...

Ja, nästan gratis kändes det som! Milans crepes var säkerligen godare än mina pannkakor i går kväll... Jag har aldrig misslyckats så med pannkakor, fick slänga en smet, och sen slänga flera laggar som fastnade i pannan. Misstänker äggen, då jag bytte ut både mjölk och mjöl... Barnen åt i alla fall med god aptit!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul