21 juni 2009

Midsommar-helgen!

I dag firade vi "Father's Day" innan Mats gav sig av till flygplatsen och reste till Seattle i Washington State. Milan bakade goda muffins och vi hjälptes åt att laga French Toast till lunch. Pappa var nöjd såg det ut som. Snygga badshorts fick han också av barnen i present, förutom alla fina projekt de gjort i skolan innan de slutade för terminen.

I morgon börjar Maximilian på "Art Camp", medan flickorna stannar hemma denna vecka också. Nästa veckan blir det heldagar på YMCA-läger här i närheten. De kommer att få prova på kanot, pilbågsskytte, bada i sjön och grilla och säkert en massa annat roligt. Vi har besökt platsen där lägret hålls, så vi tror att det kommer att bli superbra!

I går var vi och badade på stranden i Lake Elmo State Park (där lägret hålls!) och det visade sig att inte bara vi ville bada denna varma lördag! Det var proppfullt på parkering och strand!! Men vi hittade en bra plats på stranden och stannade tills vi alla började bli lite smått brända, då gav vi oss iväg hemåt... Här är nu fuktigt och varmt, sommaren ser ut att vara här för att stanna!

I fredags var Michaela på play date hela dagen hos sina vänner Anna & Jessica. Deras pappa tog dem till badet och två lekplatser och kom inte tillbaka förrän middagstid! Megan, Milan och jag träffade Milans kompis Matthew på stranden och hade picknick-lunch där innan vi tröttnade på den tryckande värmen och gassande solen! Matthew kom över till oss senare på kvällen och firade Midsommar med oss. Vi åt god grillad lax och Mats fick sin efterlängtade sill! Inget som Matthew ville smaka dock...

Vi nöjde oss med laxen, det blev ingen riktigt midsommarmat. Men vi åt smarriga jordgubbar från Kalifornien med fluffig vispgrädde!

I går kväll fick Michaela återigen feber och vi hoppas att det inte är halsflussen som spökar igen!! I sådant fall måste vi än en gång bege oss till Dr. Warnken och plocka ut den äckliga medicinen... Vi får se vad tempen säger i morgon...

På bilden ser ni Michaelas fina ängla-öronhängen som hon fått av farmor och farfar och hennes fina äglahalsband som kommer från mormor och morfar. Inte ser hon särskilt sjuk ut inte?

I morse upptäckte jag att det var något som inte riktigt stämde med flickorna. Jag bad dem ställa sig bredvid varandra och mina misstankar visade sig vara riktiga; Michaela har för första gången, och kanske bara tillfälligt, vuxit förbi sin storasyster på längden!
På bilden ser det kanske ut som Michaela sträcker på sig mer, men det går att se med blotta ögat att Megan för stunden är den minsta... Megan påpekar stolt att hon fortfarande har längre fötter än lillasyster!! Att de sen har samma storlek kanske mamma inte skulle avslöja...

Nu ska vi ta och fundera på middag, även en regning och grå söndag måste man äta...