14 oktober 2009

DVS, var god dröööööööööj!

Ja, inte är det lätt att övertyga de amerikanska myndigheterna om att vi faktiskt inte har fler dokument att visa upp och att vi faktiskt inte alls är ute efter att lura dem... Driver and Vehicle Service, den fantastiska myndigheten som har hand om utfärdandet av körkort här i Minnesota säger mest: Now Sir, eller möjligtvis Now Ma'm... I dag fick vi brev nr. 2 denna vecka med innebörden att vår ansökan inte kan behandlas. Mats ringde ytterligare en gång och blev satt att vänta! Handläggaren var ju tvungen att prata med sin suuuuuuupervisor och sen ännu en gång säga att vi saknade formulär XX till vårt J-visum. Vi har inte J-visum, fortfarande inte...

För ett år sedan utfärdade de körkort till Mats på samma grunder som nu, men då var då och nu är nu... Ja, inte blir jag klok på deras resonerande och inte bryr jag mig om deras fåniga körkort, jag vill bara vara säker på att jag kör runt lagligt! Jag gissar att detta drar ut på tiden och att vi hinner åka hem innan de fattar vad de sysslar med!

I dag har Mats och jag varit ute hela dagen för att shoppa. Vi åkte dryga timmen till en ny ooutlet men blev riktigt besvikna, den var inte alls någon höjdare! Vi fikade och åkte hela vägen tillbaka. Stannade på SuperTarget istället och köpte ett fint överkast till vår säng och lite annat smått och gott. Vi inhandlade även "moroten" till Michaela.


Barnen är iväg på Karate idag med, det är succé. Inga sura miner när vi säger att det är dax att knata iväg. Fullt ös med andra ord.

Nu ska vi njuta av en kväll utan läxor och se fram emot 4 dagars ledighet utan några som helst planer eller krav!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Snyggt överkast.Ja,vad skönt för er att få ett brake,stavast det så?Kram/mormor

Mariette sa...

Break, ja, det blir skönt!! Milan är redan iväg på en sleep over!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul