20 oktober 2009

Pack-ångest!

I dag har jag mest skrotat runt och tittat på alla högar med saker och funderat på hur vi ska få hem allt och hur många lådor vi måste packa. Hur många väskor ska vi ha med oss på planet och ska vi verkligen köra bilen hela vägen till östkusten?? Ja, frågorna är många och än så länge är svaren få, även om en del faller på plats lite i taget.

För att slippa titta på röran här hemma så gav jag mig iväg till Kohl's för att titta på något annat, och betydligt roligare. Shoppade inte så mycket utan tittade mest. En jättefin ryggsäck blev det dock, kunde inte motstå priset; 10 dollar istället för 50. En ryggsäck är ju ganska platt, eller hur? Jag motstod dock ett par Vera Wang-sandaler, trots priset på dryga 2 dollar. Jag såg inte någon användning för dem och då spelar det ju ingen roll vad de kostar!

Barnen har varit på sin älskade karate idag. Vi hoppas kunna hinna med 3 träningspass denna vecka. Det vore kul om de kunde uppnå nästa bältesgrad innan vi flyttar till Sverige igen. Vi ligger i så får vi se hur det slutar.

I dag skulle vi hämta våra alster på "Color Me Mine", där vi målat keramik Michaela och jag. Jag fick ett samtal att det var färdigt för upphämtning, men när vi kom dit var lokalen igenbommad! Konstigt värre... Det fanns ett nummer att ringa, så det blir väl till att göra det imorgon! Kunde hon inte sagt det i telefonen då?! Det var en ganska upprörd Michaela som gick med på att jag skulle fixa detta under morgondagen!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul