27 oktober 2009

I jakt på en...

...jacka!

Ja, idag gav jag mig ut på jakt efter en jacka jag såg i går, men ville hitta i en annan storlek. Borde kanske inte vara ett så svårt uppdrag, då här finns gott om affärer, men döm av min besvikelse då jag insåg att uppdraget skulle ha en negativ utgång... Alltså spenderade jag x antal timmar åt att köra runt, rota runt bland jackor i flera affärer innan jag gav upp och begav mig hemåt för att äta lunch istället! Kanske, kanske ger jag mig ut på en "sista" vända i morgon. Kanske...

Nu i kväll har vi hunnit med karate (of course) och vi har sett slutet på "Titanic". Barnen, speciellt tjejerna, tyckte det var lite läskigt. Michaela vägrade dock att hålla för ögonen och hon ville absolut inte gå ut ur rummet! Vi spolade dock lite grann då det var som läskigast.

Här hemma har vi annars börjat så smått att packa våra flyttlådor som ska tillbaka över Atlanten. Detta innebär att jag försöker övertala barnen att kanske överge en leksak här och en snuttefilt där, men det går inget vidare! Megan är otroooooligt fäst vid alla sina saker och Maximilian har samma inställning! Vi får se om jag lyckas lura av dem några mindre viktiga saker...

Denna vecka handlar mycket om Halloween. I morgon är det Halloween Party på vårt Club House (vi ska nog inte gå dock...) och på fredag är det Halloween-fest på skolan. På lördag ska vi på Halloween-middag och sen tror jag faktiskt vi är mätta (Ha-ha...) på Halloween!

Så populära som vi är just nu, när vi snart ska återvända hem, har vi aldrig varit! Vi är bjudna på middagar på löpande band hela vägen fram till sista helgen! Jättekul, synd att det inte skett tidigare dock, känns nästan som om de är glada att bli av med oss. Just kidding!!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Synd på jackan,men du kanske hittar den när du minst anar.Kul med alla middagar.Kram/mormor

Mariette sa...

Ja, man skulle kunna tro att de borde finnas på mer än ett ställe, men det kanske inte fanns så många från början!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul