16 oktober 2009

Ny-gammal kontakt!


I förrgår hittade jag min kära vän Beth på Facebook och i kväll chattade vi som om tiden stått stilla! Beth är mamma till de två små sötnosarna jag tog hand om i Boston för 16 år sen; idag 17 och 18 år gamla. Minstingen Elise var 8 månader och storebror Jake var drygt 2. Vi har haft kontakt brevledes av och till i alla år, men detta är jättekul, vi har utbytt mobilnummer och kommer kanske kunna ses i Boston innan vi återvänder till Sverige. Det vore fantastiskt kul!

Jag har även haft kontakt med min kära "mamma" Dobi i Detroit sen vi kom hit till Minnesota. Hon ringde mig direkt när hon fick vårt julkort förra året, jättekul att hon tog sig tid att leta upp vårt telefonnummer och ringde upp. Hon är fantastiskt omtänksam och sa att vi naturligtvis alltid var välkomna om vi "hade vägarna förbi!" Nu är ju inte Detroit på vägen till östkusten, så vi får se om vi har tid med den lilla omvägen...


I dag har barnen och jag varit själva och vi passade på att besöka den tillfälliga Halloween-affär som etablerats i vårt lilla köpcenter. Är man under 18 får man inte beträda lokalerna utan vuxet sällskap! Mycket läskigt och spännande, men barnen blev inte särskilt skrämda. Vi är bjudna på Halloween-fest och måste ju förbereda oss lite grann, få rätt känsla... Maximilian fick en Darth Vader-andningsmaskin som kan koppas till hans Darth Vader-mask. Coolt värre!! Han var mycket nöjd!

Lunchen intogs på O.C.B., barnen säger aldrig nej till det!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Vad roligt att du fick kontakt med Beth,det slutade ju dramatiskt värre sista gången du skulle dit!!!Hoppas ni hinner träffas.Kram/mormor

Mariette sa...

Ja, det vore superskoj att se dem!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul