19 oktober 2009

Långhelgen är till ända...

Nu är vår 4-dagarshelg till ända och barnen är nattade. Det har varit mycket lek och bus denna helg. Många kompisar och många aktiviteter. Nöjda barn och nöjda föräldrar. Mats och jag har passat på att ta tag i vårt packade och sorterande, det är aldrig kul att gå igenom lådor som samlat en massa skräp under en lång tid... Att få barnen att skänka bort lite leksaker var inte den lättaste uppgiften, men några saker fick till slut lämna tjejernas rum... Vi får se hur det går när jag ger mig på Maximilians rum...

I kväll plockade vi upp en familjetallrik på "Famous Dave's" som innehöll kyckling, revbensspjäll, ytterligare kött, majskolvar, majsbröd, coleslaw, bönor, potatisklyftor och en egen flaska BBQ-sås. Utan att överdriva så kan jag lugnt säga att vi blev mätta! Jag tror vi blivit bortskämda med "take-out-dinner"!

Såg precis på TV-nyheterna att man numera kan få sin influensaspruta på "drive-through"! Bara kör fram och rulla ner rutan och kavla upp ärmen så står de redo för att sticka dig i armen! Nej, detta är INTE ett april-skämt!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Jaaaa!!!Drive in det ska ju komma från U.S.A.Kram/mormor

Mariette sa...

Ja, fast man undrar ju med patientsäkerhet och journaler, hur funkar det??

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul