29 oktober 2009

Halloween för hela slanten!

Denna vecka leder upp till Halloween på lördag och redan nu är Halloween-hysterin igång. Många affärer har redan inlett sin REA på Halloween-kostymer och andra Halloween-saker. Jag passade på att köpa en ny dräkt till Megan. Hon ville egentligen vara Snöprinsessa, men fick istället bli Cleopatra. Hon var mycket nöjd efter att hon provat hela utstyrseln. Nu kan hon vara Cleopatra en kväll och en läskig Cheerleader en annan kväll.

I går var det Halloween Party på klubbhuset och Maximilian blev bjuden att följa med Luisa och hennes familj. Gissa om han blev glad???!! Han gick här hemma och vankade innan hon dök upp för att hämta honom. Luisas mamma hade troligen order om att fota ALLT, för fotoblixten gick varm redan när de hämtade honom... Det var en mycket nöjd Maximilian som kom hem med ett brett leende på läpparna!

På fredag är det TVÅ Halloween-fester som står på programmet. Vi kommer kanske inte hinna med båda, men inget beslut är taget ännu. Det är både på Karate-klubben och på skolan under eftermiddagen och kvällen. Skolans fest har vi köpt biljetter till och ska gå med vänner, så det är i alla fall spikat!

Michaela och jag har ikväll suttit och gjort iordning små "treatbags" inför Halloween-kvällen. Vi kommer inte att vara hemma, men tänkte ställa ut en skål med små påsar som eventuella "Trick or Treat:are" kan ta. Vi fyllde dem med choklad, snygg Halloween-penna och tuggummin. Det var ett roligt arbete tyckte Michaela; gott också...

I dag har jag varit och inhandlat en sk. Cookie Gun. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Affären "Bed, Bath & Beyond" är en fantastisk affär om man vill köpa presenter till vänner som man tycker har precis allt. För här finns alltid nya saker, saker som barnen ser på TV-shop och sedan berättar för mig att det kanske vore en bra sak att ha... För det mesta säger jag: Nej, det behöver vi inte, men denna gång tyckte jag faktiskt att det verkar vara en rolig pryl. Den gör enligt utsago perfekta småkakor; jag hoppas att detta är sanningen...

I morgon är det "play dates" inplanerade trots att det är vardag. Det är lite antiklimax; leka, leka, leka, vi ses ju inte något mer snart... Jag har inte hjärta att säga nej, speciellt som jag vet att helgen är fullplanerad redan.

Later, Mariette

4 kommentarer:

mormor sa...

Vad roligt för Milan att bli bjuden av tjejen på Halloween rarty,Ja det var mycket festande igen,det är tur att ni inte blir kvar där.Kram/mormor

Mariette sa...

Ja, man blir alldeles matt av mängden av ALLT här... På ett sätt är det fantastiskt att man kan göra/uppleva/köpa precis vad man vill här, men samtidigt grunnar jag ofta på meningen med detta masskonsumtionssamhälle. Vi svenskar är absolut inte oskyldiga, men här har de nått ännu en nivå!

Lena sa...

Heej på er! F´låt att vi varit så dåliga på att höra av oss på sistone men nu har vi äntligen flyttat =) Livet i kartonger är något som ni verkligen vet vad det vill innebära. Vi har några kvar att plocka upp men vi börjar så smått komma i ordning i nya lägenheten. Thyra stormtrivs i sitt nya egna rum! =) Sköt om er och lycka till med alla bestyr innan färden hem till Sverige! P.S Vi skall oxå på Halloween-fest imorgon men i något dämpad version på Patricks jobb. Jag tror nog att lilla Thyra Myra får vara spöke eller nåt....hihi D.S Kraam Lena

Mariette och Mats Wendel sa...

Hej Lena!
Jag förstår att det varit fullt upp för er! Hoppas nu att nya lägenheten uppfyller alla önskningar och att ni känner er hemma där. Vi är alla mycket spända inför vår flytt, alla på olika sätt och i olika nivåer... En månad nästan precis, sen bär det av hemåt! Kram till er alla!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul