15 maj 2009

Blandad kompott!

I dag har jag ägnat mig åt att fortsätta mitt städprojekt bland barnens prylar... Projektet för dagen var Maximilians rum och alla hans pryttlar. Jag kan konstatera att Milan har betydligt färre teckningar att gå igenom, men nog fanns det annat som tog tid att sortera. Legot har jag bara påbörjat, jag hoppas på lite assistans i helgen...

På eftermiddagen hämtade jag barnen i skolan och vi passade på att besöka bokståndet i skolans stora entré. Det hade erbjudandet "köp en få en på köpet". Tjejerna köpte en varsin bok och "fick" en plansch på köpet! Milan valde att spara på sina pengar, ett klokt beslut tyckte både mamma och pappa!

Det har varit fint i dag, solsken hela dagen. Tyvärr ska det inte hålla i sig i morgon, chansen (de säger så här när vi annars säger "risk"...) för regn är ca 60%, inga goda utsikter precis... Jag ska åka på en utflykt med Verla och en väninna till henne. Vi ska åka till en större plantskola som tar flera timmar att promenera runt. Vi ska dock ta bilen, då Verlas väninna inte klarar av en sådan promenad som denna. Lite amerikanskt så säg! Jag hoppas att utflykten blir av, trots de dystra väderutsikterna!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul