16 maj 2009

Garden walk/drive

Vädrets makter samarbetade och vi kom iväg till Minnesota Landscape Arboretum som den stora vackra trädgården hette. Lite som Linnéträdgården, men i jätteformat! Vi körde runt och klev ur på flera ställen för att titta på de vackra träden, buskarna och blommorna! Vi bestämde oss för att komma tillbaka när rosorna slagit ut, det kommer säkerligen att vara en fröjd för ögat! I dag fick vi beskåda fantastiska tulpaner, mängder med tjusiga pioner och vackra träd som heter cranapple trees, vad det nu är på svenska? De hade tjusiga rosa blommor i flertalet nyanser som täckte i princip hela trädet, knappt att man såg det gröna bladen... Vi såg bl.a. en rosa syren och en mörklila med en vit kant, den var verkligen praktfull och en sådan skulle jag absolut önska i min framtida trädgård!

Efter att vi återvänt till Bloomington, där Verla bor, åkte jag några kvarter bort och handlade det viktigaste på IKEA! Fiskbullar till Michaela, kaviar till Megan och knäckebröd till oss alla! Jag lyxade till det litegrann med tunnbröd (redan slut...) och cocosbollar till lördagsfikat! Mums! Första gången på 9 månader, hoppas nu att det är lika gott som jag tror...



I morgon (16 maj) fyller syrran år! Stort grattis till henne!!!!!

Later, Mariette

3 kommentarer:

mormor sa...

Vad roligt att se en trädgård i det formatet,med många växter som troligen finns i någon variant här hemma.Ja ett stort grattis till Madde. Kram mor.

Anonym sa...

Tack ska ni ha! KRam på er alla från Madde

Mariette sa...

Mamma:
Ja, det mesta kände jag igen, dock i större format och lite annorlunda utseende...

Madde:
Grattis igen syrran! Ha en bra dag!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul