30 maj 2009

Fredagsmys!

Istället för bio och restaurangbesök i kväll blev det matrester och fredagsmys med popcorn & nötter framför "Helens små underverk". Anledningen till att vi höll oss hemma var att Michaela i morse vaknade med hög feber och har varit hängig och febrig hela dagen. Tyvärr så blev alltså våra fredagsplaner ändrade. Men vi hade ganska trevlig i TV-soffan, mina Lime-popcorn fick jag dock ha för mig själv...

I morse fick jag skäll av Wii-fit för att jag inte tränat på flera dagar... Jag vet inte hur man talar om att man skadat sig, men jag fick beröm för min goda balans och hållning, inte fy skam! I morgon ska jag försöka slå lite nya rekord, jag ska nog försöka mig på lite backhoppning igen, det gick bra idag, inga sträckningar! Mitt mål var att gå mer ynka 2 kilo, men det enda som händer är att jag får muskler där jag normalt inte haft det... Kanske inte så illa när jag tänker efter... Jag tycker YOGA är över förväntan, undrar om det är lika kul i "verkligheten"?
Så här står jag och balanserar på min lilla bräda. Brädan är också bra till att köra step-up på, jag brukar köra det för att få upp flåset efter Yoga-övningarna. I omvänd ordning blir Yoga-poserna lite darriga och instabila... Det roligaste att titta på när någon annan använder Wii Fit måste ändå vara Rockringarna, det är faktiskt hysteriskt roligt att se Mats stå och svänga höfterna för allt vad han är värd! Men oj vilken motion det är, svettigt värre! Wii Fit rekommenderas varmt till er som inte provat det ännu!

Nu ska jag titta på Jay Lenos allra sista "Tonight Show", 17 år har han hållt i denna kvällsunderhållning. Jag tycker faktiskt att han är helt OK, inte så att jag följer programmet slaviskt, men jag tycker det är underhållande när jag tittar. Hans efterträdare Conan O'Brien har jag liiiiite svårare för, juryn är fortfarande ute...

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Synd på er ute middag,men som sagt det blev ju bra ändå.bra jobbat men WiiFit.Kram mormor.

Mariette sa...

Jo, vi var nöjda! Lite värk i musklerna vaknar man ju med, men i dag känns sträckningen ngt bättre ytterligare. Vi ses snart!!!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul