26 maj 2009

Memorial Day

I dag har vi haft ledigt för att minnas alla dem som stupat i krigen. Då vi inte känner någon som stupat i krig har vi spenderat dagen som vilken annan ledig dag. Vi spenderade morgonen på vanlig manér, dvs en tidig frukost framdukad av sonen och sen några slappa timmar innan vi tog oss iväg till Powers Lake lekpark för att träffa Laura och hennes mamma. Vi hade picknick vid sjön och blev kvar i drygt två timmar. Tjejerna följde sen med Laura hem och de åkte iväg med Lauras mamma till Dairy Queen för middag och glass... Det har de gjort alla tre gånger de varit där... Gissa om de kommer att vilja leka med Laura igen?

Milan och jag tog det lugnt hemma. Jag passade på att vila ryggen då jag sträckte mig ordentlig i morse när jag tränade. Nu i kväll har jag tagit både Voltaren-tabletter och -kräm, hoppas på att det ska ge med sig under natten... Det är farligt med backhoppning!


Jag fick ytterligare några tips om vad vi ska hinna se under sommaren av Lauras mamma. Alla har massor med tips och idéer, vi hinner knappast göra allt! Laura och hennes familj har bott här i drygt 3 år och de har inte sett allt ännu... De kommer från Dominikanska republiken och ser USA som en fantastik möjlighet både för sig själva och för dottern. Deras planer är att bli kvar här tills de blivit "citizens" och sen kunna "komma och gå" som de vill. Mamman har en fast anställning på 3M:s internationella avdelning här i stan så de känner sig redan rotade här. Jag kan förstå deras dröm, men den är absolut inte vår.

Dags för mig att tänka på morgondagen. Skolluncher, mellanmål och andra skolrelaterade ämnen!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul