14 maj 2009

En helt vanlig onsdag...

I dag var det alltså onsdag och jag övertalade mannen att jobba hemifrån..., vilket innebar att vi tog det lite soft på morgonen, körde till Stillwater för att öva fickparkering och 90 graders backning runt hörn/in i parkeringsficka, då jag fått ett litet ryck och fått för mig att kanske skaffa ett Minnesota-körkort i alla fall. Nu är det inte så lätt det heller, eftersom de tycker att vi inte presenterar rätt handlingar, men vi får se vad min energi räcker till...

Efter lite trixande i Stillwater bestämde vi oss för att luncha inne i centrala staden och slank in på en liten lokal restaurang som hette "Savories European Bistro ". Restaurangen var stolt över att endast använda lokalt producerade varor, och det kan vi absolut stödja! Mats åt en italiensk smörgås med fläskkött och jag valde en smörgås med kycklingsallad! Smarrigt värre. De hade till och med hemgjorda chips, det var inte illa! Inte så nyttigt dock..., men vi åt dem ändå!


Väl tillbaka i Woodbury skyndade vi oss in på några affärer innan vi vände hem för att ta emot barnen. Det har varit mörk på himlen från och till i eftermiddag och några skurar och åskknallar har vi fått utstå.

Michaela och jag pysslade efter maten. Hon håller på att utsmycka en t-shirt som i förlängningen ska bli en en kudde. Hon målar med speciella tygfärger, men det är ett riktigt pillgöra. Hon är otroligt duktig och tålamodig när hon gör detta!

I dag fick vi vårens skolfoton... Vi var halvnöjda, tyckte inte att fotografen valt särskilt bra uttryck på de två äldsta, men så kan det ju bli ibland... Vi får se vad vi behåller...

Later, Mariette
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul