26 maj 2009

Tystnaden...

Det som slog mig när jag kom hem efter att ha lämnat barnen i morse var den fantastiska TYSTNADEN! Efter 3 dagar på egen hand med barnen kan jag inte låta bli att tycka att det är ganska skönt att de återigen är tillbaka i skolan... Jag har ett stort behov av tystnad och det är svårt att uppnå hemma hos oss...

Mats är upptagen i Grekland med konferenser och föreläsningar, jag har svårt att hålla daglig kontakt med honom då Internet-uppkopplingen tydligen inte är den bästa eller mest åtkomstbara på hans hotell... Vi har haft några korta samtal via Skype till mobil... Han skickade dock denna bild i morse; Mats i Aten!


Roliga nyheter, i alla fall för oss, är att vi kommer hem på blixtvisit i sommar! Jag och barnen kommer att dimpa ner den 10 juli och stannar ca. en vecka. Vi tyckte det kunde vara ett bra avbrott från den varma, långa sommaren här i Minnesota. Kanske kan tyckas att vi inte stannar särskilt länge, men tjejerna har fotbollsläger som de inte vill missa alltför många träningar av och sen kommer vi ju hem till hösten!

Later, Mariette

6 kommentarer:

mormor sa...

Det blir roligt att ni kommer,även om det inte blir så lång visit.Kram mormor.

Anonym sa...

hurra att ni kommer hem på snabbvisit :-)
/Nina

Mariette sa...

Ja, det ska bli kul, även om jag inte ser fram emot själva flygresan...

Anonym sa...

näe, den är lång, särskilt med barn. men du får ladda med böcker, spel och annat pyssel. hoppas jag har ett bra schema så vi hinner ses åtminstone någon timme eller så:-)
/Nina

Mariette sa...

Ja, vi ska bulla upp med massor av sysselsättning. Nu blir resan äver Island och det är den snabbaste rutten, skönt nog! Resan tillbaka är bokad i dag och den blir samma rutt, skönt nog! Vi har inga planer för veckan hemma annat än fest på lördagen! Vi får ses när du har ett hål! Det blir säkert mer tid till att ses när vi flyttar hem till Uppsala!! KRAMISAR!!!

Anonym sa...

vi ska nog hitta ett hål i sommar och när ni kommer hem igen ska vi hänga som faan :-) som mina kära klasskompisar säger.... hmmm... :-)men det är så skönt att ni kommer till uppsala och inte återvänder till örebro. även att det inte är så långt från västerås till örebro dårå.
/nina

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul