21 maj 2009

Yes, äntligen!!

I dag var det äntligen dags för premiärdoppet i vår gemensamma pool! Gissa om det var tre barn som lyckliga skuttade iväg till poolområdet efter middagen. Snälla pappa följde med! Med kameran i högsta hugg förstås!



Bad på egen risk, så klart! Det är viktigt att vi är medvetna om detta så vi inte får för oss att stämma hyresvärden... Lägg märke till att åldersgränsen är satt till 16 år om man vill komma till poolen på egen hand, jag tror inte att det efterlevs dock... Vi hoppas på många dagar vid poolen i sommar, det är så smidigt att ha "egen" pool!


Från skolans värld kan jag rapportera att Megan idag kom hem bästa resultatet i klassen på matteprovet och Maximilian kom hem med full pott, också han i matte! Jag kan ärligt erkänna att de inte ärvt mina gener i det ämnet, det måste vara Herr ingenjörs påverkan... Däremot har jag jobbat hårt med läxorna, så jag får väl ta lite "credit" för slutresultatet...
I dag har jag jobbat hårt med Wii Fit, det är kul att öppna upp nya grenar och nå högre mål. Det är ALLTID roligt att slå Mats rekord... Den stora fördelen med Wii Fit är att det är enkelt, lätt-tillgängligt och framför allt, roligt! Sen att barnen tycker att det är en hit är såklart också ett plus!
I dag stannade termometern här i Woodbury på 33 grader C, men blåsten gjorde att det åtminstonde kändes lite bättre, dock inte svalare. Själv har jag inte varit ut mer än en kort vända till buss-stoppet.
Later, Mariette
Posted by Picasa

2 kommentarer:

mormor sa...

Jess, jag ser att det spritter i hela kroppen på barnen ääänligen dags att bada.Grattis till duktiga barn( heja alla tre) kram mormor.

Mariette sa...

Ja, det blåste storm, men vinden var 31 grader varm, då spelar det inte så stor roll!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul