11 maj 2009

Vårstädning!

I dag är barnen tillbaka i skolan och jag passar på att vårstäda i deras rum... Jag slänger en massa krafs och försöker skapa lite ordning i lådorna. Maximilan hade mardrömmar om detta i natt, han drömde att jag slängde allt hans LEGO! Hemska mamma!! Nu är det inte Legot som ligger i farozonen, utan en massa annat "skräp" som barnen faktiskt inte använder...

För tillfället är det strålande sol ute och det känns lite småtråkigt att hålla till inomhus, men idag kände jag att jag hade tillräckligt med energi för att ta tag i barnens ormbon... Vi får se hur mycket energi jag har kvar när dagen är över...

I går "firade" vi Morsdag lite lagom. Jag fick frukost på sängen; våfflor! Senare åt vi god mat från "Davanni's" och tårta/muffins från "Kowalski's", smarrigt värre! Jag tror jag får kliva upp på Wii Fit-brädan i eftermiddag! Slut på ursäkter, dags att komma i bikini-form, i alla fall lite grann...



Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Ja, ja det är bara att träna på Milan & Mats snart slår ni mamma igen!Ja det var inte illa att få vofflor på sängen, var det Milans ide?Kram mormor.

Mariette sa...

Ja, det var kanske nybörjartur, eller vad tror du? Kul hade vi i alla fall; jag på brädan och de andra som skrattande åskådare... Våfflorna var min idé, jag är inte så förtjust i amerikanska pannkakor, även om Milan är fantastiskt duktig på att grädda sådana!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul