28 maj 2009

Midweek update!

I dag har det varit en gråmulen och tråkig dag här i TwinCities. Barnen har dock suttit ute och ätit för första (och enda?) gången i skolan, och Megans fröken satt till och med tillsammans med sin klass en liten stund. Lyckan var fullständig!

Michaela kom idag hem med sin "When I grow up"-bok som hennes klass gjort. Jag beställde ett exemplar som hon kan behålla som minne. Alla klasskompisar har skrivit en kort berättelse om vad de vill bli när de blir stora och illustrerat det med en fin teckning. Vilken rolig idé av fröken! Michaela ska tydligen bli "horse rider", jag som trodde min yngsta skulle bli prinsessa! Men nu såg det ut som flickan på bilden var prinsessa så det kanske blir en kombination? Ridande prinsessa? Tyvärr är boken för stor för min skanner, annars skulle ni fått sett de fina bilderna.




Av Michaelas klass fick jag för övrigt en fin blomsterlök som tack för att jag hjälpt till i klassen. Jag väntar med spänning på vad som kommer att komma upp och slå ut!

Later, Mariette

Inga kommentarer:

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul