24 maj 2009

Härlig lördag!


I dag har vi haft en jättefin dag med massor med sol och egentligen en alldeles vanlig, men härlig, lördag!

Tjejerna har varit på kalas på eftermiddagen. Det blev "make-up party" med hoppborg och "hay ride". Det är kul med en farmor och farfar som har egen traktor! Alla verkade nöjda och glada! Milan och jag passade på att besöka poolen en stund medan flickorna var borta. Det var ganska skönt i poolen och inte alltför många där. Maximilian får dock mystiska utslag efter poolbesöken, kanske är det kloret han inte tål?

Nu i kväll slappar vi med en god bok på uteplatsen (jag) och en omgång "Monkey Ball" på Wii för tjejerna och Milan! Jag tar min tur framför Wii:et när de spelat färdigt, jag är riktigt biten på Yoga, det är kul att hela tiden förbättra balansen och uthålligheten!

Barnen är nu såpass engelsktalande att det ibland blir krångligt med svenskan. En anekdot från häromdagen när Megan skulle berätta om vädret ute på rasten i skolan: "Mommy, det var alldeles för vindigt ute!" Först förstod jag inte riktigt, lite trögtänkt var jag nog, men sen förstod jag att det naturligtvis skulle vara BLÅSIGT! När jag frågade henne om hon inte kunde det svenska ordet så blev svaret ett ärligt nej. Hon fick dock hjälp av storebror... Det är lite kul att lyssna på Mats, för han gör likadant, blandar in engelskan i svenskan, utan att tänka på det. Säkerligen gör jag detsamma, men jag har ingen språkvårdare som tjatar på mig hela tiden...

Nu ska jag ta och återvända till min lilla plätt i solen innan den försvinner bakom hörnet, solen vill säga.

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Vad roligt för barnen att uppleva så mycket.Nu är det bara tio dagar tills vi kommer,det ska bli roligt.Kram mormor.

Mariette sa...

Ja, visst är det! Vi längtar efter er, massor! Kramisar från oss alla!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul