22 maj 2009

House of Desert Sun

I dag blev det klart att Maximilian kom in på ett Art Camp som han stått som reserv på. Han kommer att tillhöra House of Desert Sun och dessutom ha Global Café som tillval. Detta innebär att han kommer att lära sig en del om Afrikansk tygkonst och laga mat från olika delar av världen. Spännande! Kostnaden; håll i er: 10 dollar! Ja, det är via skoldistriktet, därav det fantastiska prisvärda 4-dagarslägret! På torsdagen får de besöka Weaver's Guild i Minneapolis, se nedan:





I dag var temperaturen tillbaka kring strax under 20-gradersstrecket, tyvärr för barnen, ingen pool idag. Själv tyckte jag det var riktigt skönt, jag tog mig faktiskt ut idag...

Annars är det som om skolan äntligen slagit av lite på takten, inte lika mycket läxor och lite mindre uppbundna av schemat. Men det är fortfarande två veckor kvar och än så länge tror jag inte betygen är satta... Inte för att jag tror att barnen behöver oroa sig för något, det har gått jättebra för dem i vår!

I morgon ska Mats och jag ta en sväng till TwinCities och luncha ute tillsammans. På lördag åker han ju till Rhodos och blir borta i en vecka. Tråkigt för mig, men jag får hoppas på att vädret tillåter bad, det underlättar säker här hemma...

Nu ska vi ta och titta på en film med Chris Rock, "Head of State" heter den. Rolig hoppas vi!


Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

vad roligt för Milan ,han älskar ju att pyssla och laga mat.Trevlig lunch.kram mor.

Mariette sa...

Ja, vi hoppas det blir en rolig vecka! Tack, vi ska försöka hitta ett lunchställe ute, solen skiner i dag! Kramar!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul