09 maj 2009

Sleepovers!

Det är en trött Mariette i dag... I går kväll hade vi Megans kompis Isabella här för en sleepover och det var hennes första hos en kompis. Lite nervös var hon, fast det var hon som "tjatat" om att få komma...

Till slut somnade hon tillsammans med Megan i vår säng, Mats fick sova i Megans istället! Det blev en tidig morgon då hon skulle iväg på simskola, så jag var uppe 07.30 för att grädda pannkokor, både amerikanska och svenska!

Nu har Anna och Jessica, Michaelas kompisar kommit över och i eftermiddag kommer Milans kompis Dustin. Fullt hus med andra ord! Milan har inte kommit hem ännu, han befinner sig hos Adam, där han har haft en sleepover!

I morgon är det Mother's Day här i USA... Jag tror jag ska ta tillfället i akt och ta sovmorgon... Låter som en bra idé, eller hur?



Nu ska jag ta och hjälpa Megan med lite fönsterkonst, glitter i stora lass...

Later, Mariette

3 kommentarer:

Lena Livbom sa...

Heej på er! Va kul med att sova över hos sin kompis (även om det kanske blir lite påfrestande för föräldrarna *ler*) När Evelina hade bott hos oss ca 1 vecka så frågade hon om någon kompis kunde få sova över. "Javisst" sa vi glatt! Det visade sig vara 4 st kompisar!!! Men det gick bra, alla var så trevliga! Sen klarar de ju mera sig själv när de blir Tonåringar ;) Det var jättekul att träffa er alla när vi hälsade på! Jet-lag börjar så sakteliga avta! Idag har jag städat lägenheten för en visning igen! Sköt om er nu allihopa Kraaam Lena och Thyra =)

mormor sa...

Vad bra med dubbla morsdagar, (den svenska är ju den sista söndagen i maj) passa på och njut dubbelt.Fin tårta (hemgjord?) Jag har tittat på första huset ( klart frächast,förutum i lövstalöt så klart) ska i väg på nästa om 20 min.Kram mormor.

Mariette sa...

Lena: Jovisst var det kul för barnen, det är alltid spännande att sova borta, andra rutiner och kanske lite extra "snacks" på kvällen! Vi tyckte det var jättekul att ni hälade på oss, vi saknar Thyras snackande! Hoppas det går bra med lägenheten!!

Mamma: Tårtan snodde jag från en sida med morsdags-tema! Men jag kanske får en senare i dag... Tack för allt hjälp med husletandet!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul