05 maj 2009

Tack!


I går kom Megan hem med ett litet tack-kort från hennes fröken och alla klasskamrater för att jag hjälp dem under året. Jag fick även ett presentkort på "Starbucks" så nu kan jag gå och ta mig en smarrig fika på skolans bekostnad; inte helt fel! Kul att känna sig uppskattad!

Tack även till farmor och farfar och Lena med familj för alla fina presenter till barnen! Det var mycket uppskattat!




















Så här tuff blev "Darla" i sina Cheerleading-kläder!

















Coola kläder till "Caitlin" att spela tennis/golf i!




















Nu kan dockorna sitta med vid bordet!

















I sommar ska här kastas boll!




















"Det är skönt att läsa på svenska emellanåt!" (Milan)

I vår lilla damm finns ett fantastiskt djurliv, speciellt en massa fåglar av olika slag. Kanadagässen har fått ungar och de är så söta! Tyvärr finns det även rovfåglar och vi tror att en av ungarna blev tagen häromdagen, snyft!! Circle of Life, jag vet, men små bebisfåglar är ju hur söta som helst!

Jag har identifierat en av fåglarna som en Red-winged Blackbird, den är otroligt fin med sina röda och gula markeringar på vingarna. Däremot har jag inte hittat ngt namn på den fina, roströd-bröstade fågeln som också bor här utanför, men jag ska leta vidare... Fyra hägrar bor det också här ute, en grå och 3 vita. De är mäktiga när de lyfter från dammen!

Här i området fejas det och putsas inför sommaren. Gräset klipps för tredje gången på en knapp vecka i dag och i planteringarna börjar det prunka som bara den. Synd bara att jag inte har någor eget att påta i...

I dag är det precis en månad kvar av barnens skola, det känns lite vedmodigt! De trivs så bra och har så fina fröknar, tråkigt att det måste få ett slut!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

God morgon! Jättefina presenter,ja det är kul när man blir uppskattad.Ja ytvärr så äter dom starka de svaga.Kram mormor.

Mariette sa...

Vi får hoppas de andra små sötnosarna klarar sig!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul