31 augusti 2009

Bio, minigolf, bonfire & övernattning

Ja, idag blev det en ganska slö start på dagen med, men inte riktigt lika illa som dagen innan... Själv var jag faktiskt uppe redan vid nio, vilket inte varit fallet de senaste dagarna... Jag var nyfiken på de hus mina underbara föräldrar varit och tittat på under dagen. Hus nr 29 och 30 i ordningen?? Skämt å sido, det börjar närma sig hemflytt och nu vill vi verkligen hitta något vettigt hus att bo i!

Jag gav mig på eftermiddagen iväg för att gå på Julia & Julie, filmen om Julia Child, den berömda amerikanska kokboksförfattaren. En OK film, ingen jättehöjdare dock. Gick med Wanda och en väninna till henne. Medan jag var på bio var resten av familjen på Mall of America och spelade bl.a. minigolf. Det hade gått bra, t.o.m. Michaela berättade om det med ett leende på läpparna, trots att hon inte vann. Dock kom hon två, så det kan ha ngt med saken att göra...

Efter bio och minigolf träffades vi på "Bonfire" och åt middag ihop, hela gänget. Hela familjen Wendel, hela familjen DeMoya och även Wandas väninna. Barnen beställde "Make your own pizza" och "Make you own sundae"; smarrigt värre! Vi fick vänta ganska länge på maten, det var väldigt mycket folk och vi fick nog inte in maten förrän närmare halv 8, en timme efter att vi kommit till restaurangen. Märkligt nog klagade ingen av oss, utan accepterade väntan.

I kväll följde tjejerna med Laura hem och ska sova över där. Klockan har passerat midnatt så jag gissar att det gått vägen. Lite skillnad när man är två som sover borta, inte lika läskigt då... Milan och jag får på så sätt morgonen ihop, lite extra mys för oss!

Nu måste jag knyta mig innan det blir alldeles för sent igen.

Ha en bra vecka!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

God morgon!Roligt med en heldag full med aktiviteter,ja för en del i allafall.Kul att du har någon att gå på bio med.Kramar /mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, alltid roligt att ha lite sällskap, även om jag även gillar att gå på bio själv!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul