24 augusti 2009

Framme i Cancun



Idag har jag testat humöret på Mexikanska tullen... Tyvärr förlorade jag förhandligen och tvingades betala tull på den andra datorn som jag hade med mig. Man får bara ha en bärbar dator här och jag tog med mig två. Min privata lilla och jobbets dator. Eftersom jag inte får ringa skype och använda messenger på jobbdatorn så har jag min egen. Men nej, det får man inte i Mexico. 50% i tull på ena datorn skulle betalas minsann. SÅ, sir, hur mycket är datorn värd? Inte över 100 dollar sa jag och lyckades förhandla mig till att betala endast 27 dollar. HUTLÖST tyckte jag. Det enda alternativet var att lämna en dator hos dem och hämta den på hemresan, vilket jag inte litade på.

Här på hotellet finns gott om Iguanor. Den här fotade jag utanför poolen. Lite läskigt att ha dem så nära inpå för normalt ser jag dem bakom en glasruta på Zoo.

/ Mats
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Astrid sa...

Jaha du Mats,vågade du ifrågasätta tullen,oj,oj.
Ja så kan det gå,hoppas att resten av vistelsen blir bra.kram/Astrid.

Anonym sa...

Dyrt att vara anträffbar 24/7...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul