22 augusti 2009

Jetlag utan flygresa...

Sedan vi kom hem i onsdags har vi varit trötta och orkeslösa (i alla fall jag och Mats) och inte orkat ta oss för särskilt mycket... I dag blev det några tvättar till och först sen eftermiddag fick barnen äntligen som de ville; leka med kompisar! Maximilian åkte över till Adam och tjejerna hade Kennedy över. Alla nöjda och glada!

I morgon hoppas vi på mer energi, det ska bli bättre väder då. På kvällen ska vi till Lake Elmo Park för lördagsföredrag om ngt spännande i naturen. Detta har pågått hela sommaren, men vi har inte fattat galoppen förrän Kennedys farmor och farfar drog med oss för två veckor sen... Hoppas att det blir ngt spännande i morgon! Efteråt ska vi på bonfire hos Kennedy, det ser vi redan fram emot.


På söndag morgon flyger Mats iväg tidigt för en konferens i Cancun, Mexiko. Hoppas han håller sig frisk, det är fortfarande många som är rädda för att resa till Mexiko, men jag tror att det är minst lika stor risk att drabbas här. Än så länge finns det inget tvång på vaccination här, gissar att det har med tillgången på vaccinet att göra. Annars har de ju en ganska fanatisk inställning till vaccinering; hellre en gång för mycket än en gång för lite! Jag förstår inte riktigt meningen med att vaccinera mot t.ex. vattkoppor, det har väl aldrig varit någon större plåga att få, även om det kliar. Turligt nog har alla tre barn haft denna sjukdom och då slipper jag vaccinera dem.




Skolstarten närmar sig och i går var jag och Michaela iväg och inhandlade x antal skolmaterial som de ska ha med sig när skolan har öppet hus veckan innan de börjar. Det är saxar, pennor, sudd, skrivhäften, kritor och en massa andra grejor som t.ex. näsdukar och sk. disinfecting wipes, som gör allt bakteriefritt och spritluktande... Då vi inte stannar hela skolåret försökte jag köpa lite mindre än hela rubbet, men det är svårt att köpa en halv sax... Skämt å sido, det är inte världens roligaste uppdrag att dra runt i affären för att hitta "rätt" märke på kritorna eller "rätt" storlek på post-it-lapparna. Jag var noga förra året, men nu har jag lärt mig av mer erfarna shoppare att trots att lärarna efterfrågar en viss produkt så innebär inte det att de får det... Det är ju trots allt vi som betalar för kalaset! Jag har några småsaker kvar att införskaffa, men det mesta är avklarat.

Ha en bra helg!

Later, Mariette

4 kommentarer:

mormor sa...

God morgon!Vad roligt med en utflykt igen!!!Det blir säkert roligt.Lycka till med matrial schoppande.Kram/mormor

Mariette sa...

Ja, det krävs inte så mycket planerande att åka till Lake Elmo Park; skönt det!

Anonym sa...

Många mil vart det, förstår att ni blev "jetlaggade". Ibland är det långt bara att gå ner och hämta posten...;-) /Micke

Mariette sa...

Stackars dig, kanske en moppe vore något? Vi har också en bit till lådan och det är ofta vi tar det på vägen ut eller in med bilen, så att säga!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul