28 augusti 2009

O C B

Jag säger bara tre ord: Old Country Buffet! Tack och lov att det finns restauranger som denna; bara kliv in, betala och plocka sen precis det du vill! Allt detta efter en lång och hektisk dag med tre barn som i tur och ordning och samtidigt krävt min fulla uppmärksamhet! Underbara barn; var kommer all denna energi och tjurskallighet ifrån? Energin är absolut inte min! Tyvärr kommer nog tjurskalligheten från mig... Michaela gav sig den på att hon skulle lära sig att åka på sina Heeleys, men tro inte att hon skulle lyssna på ETT ENDA råd jag gav henne! Jag gick in och satte på mig Milans och försökte ge henne goda, i min mening i alla fall, råd, MEN hon skulle göra på SITT SÄTT!!! Jag frågade försynt om jag skulle gå in, men det fick jag ABSOLUT INTE!! Och inte gav hon sig heller, vi var ute en bra stund! Lärde hon sig då? Nja, det går bättre i alla fall, men hon behöver nog några härdsmältor till innan det sitter!

Inne under denna tid roade sig Maximilian, Megan och Adam (Milans kompis) med att leka MÖSS!! Jovisst, ni läste rätt; de lekte möss. Jag kan inte riktigt förklara vad det går ut på, men de kröp runt på golvet och hade byggt kojor av mina soffkuddar och annan lös inredning... Jag blir TRÖTT bara jag tänker på det!

Vid fikat som följde på slagfältet i vardagsrummet blev det återigen smälta hos minstingen som inte fick den största biten när mamma elakt delade kakorna i olika stora bitar! Stackars mamma fick ingen bit, men Michaela förstod inte sarkasmen som modern levererade. Jag har dock kommit på det smidigaste sättet att slippa slagsmål om vem som sitter bredvid mamma vid bordet; SÄTT DIG INTE! Alltså väntar jag tills de slängt i sig maten/fikat och sen sitter jag i lugn och ro vid bordet alldeles själv. Smart va´? Detta funkar dock inte vid middagen, då är jag alldeles för hungrig!

Summan av kardemumman var alltså att när vi kom till O C B blev det återigen diskussion om vem som skulle sitta var. En eloge till min lilla, stora son som numera säger; Det är OK mamma, hon kan sitta bredvid dig! Tyvärr är det TVÅ HON och vi satt i ett bås; resultatet en stackars 8-åring fick ge sig! Hon fick dock sitta MITTEMOT mamma! Gissa om jag är trött?! Jag tyckte vi klarat veckan bra, och jag måste säga att det gått ganska smärtfritt, men denna dag går inte till historien som EASY AS A BREEZE!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Ja det är inte lätt när man har en egen vilja (som förståss är den bästa).Men trägen vinner ,hon kommer nog att lära sig./kram mormor

Mariette och Mats Wendel sa...

Ja, men hon tar ALDRIG emot hjälp, till skillnad mot de andra. KAN SJÄLV sitter i!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul