26 augusti 2009

Seven Pounds


Jag har precis tittat på filmen "Seven Pounds" med Will Smith och det var en riktigt emotionell film. Jag hade inte riktigt koll på vad den handlade om och kanske var det en fördel, i vilket fall som helst tyckte jag att det var en fantastiskt bra, gripande och framför allt annorlunda film! Se den om ni inte redan gjort det!

I dag har Maximilian och Michaela haft restaurang här hemma. Milan gjorde upp menyn (med hjälp av mamma), Michaela tog beställningarna och själv lagade jag maten tillsammans med mästerkocken Maximilian. Det blev förrätt, huvudrätt och efterrätt; smarrigt värre! Se menyn nedan:

Wendel’s Restaurant

Appetizers
Garlic toast 16
House Salad 17

Main courses
Chicken stix with pasta 18
Cheese quesadillas 19

Kids Menu
Kids Grilled Sandwich 20
Fish balls and pasta 21

Dessert
Pineapple special 22

Beverages
Apple Juice 23
Orange Juice 24
Lemonade 25
Water 26
Tea 27

Sedan kom notan, men då jag själv fick röja i köket efterråt, fick jag en reducerad nota...

Ja, brist på idéer har han inte sonen min...

Later, Mariette

4 kommentarer:

mormor sa...

Det ska börjas i tid!!!!Ja,kreativ är så det förslår.En eloge till dig som låter han utvecklas
(bravo)Månne en blivande servitris (Michaela)Kram/mormor.

Mariette sa...

Ja, vi får se vad dagen bjuder på... Fint väder ser det ut som i alla fall!

Anonym sa...

Milan är välkommen att "fixa" middag i brynet när han är hemma och har tid. Låter underbart. /Micke

Mariette sa...

Ja, det är mycket "kockande" just nu. Han älskar att exprimentera med nya smaker och egna recept! Det är roligt att han har det intresset!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul