11 augusti 2009

Middag i Stillwater

I kväll har Mats och jag varit ute på middag tillsammans med Maureen och Steven i Stillwater. Deras son Sean var här hemma och passade barnen och det hade gått bra... Han är inte direkt van vid barnpassning, och när Michaela och Maximilian började argumentera sa han bara: Det där tänker jag inte lägga mig i, jag vill inte hamna i trubbel... Ja, vad säger man? Det löste sig i alla fall...


Vi satt vid St. Croix-floden på en uteservering och åt god mat och även en smarrig efterrätt; nämligen chokladcheesecake! Mmmmmm, hur gudomligt som helst! Jag önskar att man kunde äta sånt oftare, men då kanske det inte skulle smaka likadant... Någon tur i gondolen blev det dock inte!

Det är några veckor kvar till skolan börjar igen, men man känner av att sommaren börjar närma sig slutet. Här i veckan som kommer ska vi få riktig sommarvärme igen, det ska ligga runt närmare 90 grader hela veckan. Förhoppningsvis hinner vi med några poolbesök innan vi ger oss av västerut!

I dag blev Maximilian bjuden på lunch ute av sin vän Adam och dennes mamma. De besökte "Chuckee Cheese" och åt inte bara pizza utan spelade en massa spel, innan de åkte vidare hem till Adam för att leka ytterligare en stund. Milan var så härligt spontan när Adam kom hit och sa till hans mamma: Jag har verkligen saknat Adam i sommar! Det var så gulligt tyckte jag! Gissa om Adam blev glad??

I morgon ska vi iväg på sommarens sista fotbollsträning. På torsdag blir det sista matchen. Det är roligt att se hur olika tjejerna agerar på planen. Megan är lite av en kopia av sin storebror, lite loj och inte alltför intresserad, även om hon försöker emellanåt. Michaela däremot har lite mera driv och springer med bollen och försöker passa och dribbla. Sen finns det ju lagkompisar som inte har tålamod att vänta på våra döttrars beslut och tar bollen i egna "händer" så att säga... Det där med lagspel är inte alltid lätt att lära ut... Jag gillar i alla fall att följa med dem och har tyckt att det har varit kul varje gång. Frågar du Milan kan jag garantera ett annat svar; finns det något tråkigare än fotboll, i någon form?? NEJ! Alla har vi olika intressen, tur är kanske det! På så vis får han ju träna sina "Home alone"-kunskaper...

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Det såg mysigt ut med gondol.Ja bättre fly än illa fäkta,sägs det ju,(med tanke på Seans kommentar).Roligt att flickorna gillar att spela fotboll.Ja han år spontan och gullig Maximilian.
Kram/mormor.

Mariette sa...

Ja, det var säkert så Sean resonerade! Jag förstår honom, de kan vara ganska intensiva när de kommer igång! Visst är han spontan, ibland inte alltid ngt gott, men för det mesta!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul