05 augusti 2009

Sommarlitteratur!

I dag tog barnen och jag en riktigt långsam morgon och en sen frukost tillsammans. Maximilian bönade sig till att få grädda amerikanska pannkakor och dessa njöt han och Michaela av, medan Megan åt våfflor. Själv nöjde jag mig med knäckebröd...

Efter frukost åkte vi till bokhandeln för att titta på lite sommarlitteratur, vi blev kvar i närmare två timmar! Det fanns många intressanta böcker att bläddra i. Vi har nu en ny drös böcker att njuta av, ett måste för sommaren enligt mig!



Jag köpte några reseguider inför resan till South Dakota och till en eventuell resa till Nevada/Arizona/Utah i höst, vi hoppas finna tid till det också. Maximilian har redan (!) läst ut en av sina böcker och jag misstänker att han hann börja på en andra innan han somnade i kväll... Michaela valde en fågelbok och en fjärilsbok, medan Megan valde en bok om reptiler. Själv kunde jag inte låta bli den fina boken AMERICA - The Making Of A Nation. Den är ju rena guldgruvan om man vill färska upp minnet litegrann...

Efter en snabb lunch här hemma tillbringade vi eftermiddagen vid poolen. Vi träffade några trevliga grannar och det var ju lite extra kul!

I kväll har jag och tjejerna varit på fotbollsträning medan Mats och Maximilian har varit på en fest här på "The Grand Reserve". Det bjöds på mat, lekar för barnen och lite annan underhållning. Milan gillade naturligtvis det! Tjejerna och jag hann med ett kort besök innan vi drog oss hemåt.

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

God morgon,det lät som en fullspäckad dag.Ha det bra vi hörs senare.Kram mormor.

Mariette sa...

Man måste hålla dem sysselsatta...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul