27 augusti 2009

Skratt & Gråt

I dag har det varit en blandning av skratt och gråt här hemma. Tjejerna har lekt med kompisar och det har inte varit helt friktionsfritt... Ibland är det svårt att leka fler än två, och ibland är det svårt att inte bli ledsen när någon säger att de vill åka hem! Det är inte alltid en dans på rosor att ha kompisar över/vara hos en kompis, ibland är det lättare att bara "hänga med" familjen. Samtidigt är det mycket lärorikt att lära sig att lösa konflikter och inse att allt är inte solsken dygnet runt!

För 10 minuter sen fick jag hem en ledsen Megan som egentligen skulle sova över hos sin kompis Kennedy. Hon kunde inte somna med nattlampa och Kennedy kunde inte somna utan... Stackars Vicky gav upp och jag förstår henne, jag har varit i samma sits själv. Nu är Megan nattad i sin egen säng och hon log nöjt och kramade om sin filt innan hon vände sig om och somnade.

Michaela hämtade jag hem vid kvart i sju på kvällen, då hade hon varit borta sen 11 på fm. Det var många timmar och vi saknade henne här hemma. Hon hade också haft kul, men inte heller friktionsfritt. Det är ngt med siffran 3 när det kommer till tjejer som inte riktigt går ihop!



Milan, Michaela och jag hyrde en film ikväll, vi såg "Race to Witchmountain". Lite läskig, men spännande! Tur nog hade vi filten att gömma oss bakom!

Nu ska jag ta och kila isäng. I morgon är en annan dag!

Later, Mariette

2 kommentarer:

mormor sa...

Ja det är inte lätt att vara liten och vara hemmifrån.Men som sagt man lär sig med tiden.Ha det så bra /kram 7mormor.

Mariette sa...

Ja, men jag trodde nog att Megan skulle fixa detta. Kanske var det det att de varit osams tidigare under dagen som gjorde henne lite otrygg...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul