04 april 2009

Äntligen fredag!


























I dag är det fredag och trots att vi varit lediga hela veckan så känns det alltid lite speciellt med fredagar! Vi har förberett lite mer för tjejernas kalas, varit och handlat till deras "treat bags", dvs kalaspåsar. Vi åkte till affären "Dollar Tree" där allt kostar 1 dollar styck. Vi hittade några bra saker, så nu är påsarna färdiga. Sen har vi gjort iordning inbjudningarna som ska gå ut i nästa vecka. Båda tjejerna har bestämt sig för att bjuda både tjejer och killar från sina klasser, det är en jättebra idé tycker jag.

Michaela och Mats har varit på bio i dag. De var också och såg "Monsters vs. Aliens". Michaela ville bjuda med en kompis, men det var ingen som var ledig eller så var de inte hemma. Pappa Mats fick duga!
Bilderna tog Mats nu på kvällen för att öva med sitt macro, jag råkade säga att han inte använde sina finesser på kameran... Som ni ser så knoppar det som bara den här i kalla Minnesota! Märkligt kan tyckas då det fortfarande är väldigt kallt, men vi hade en sväng med lite varmare väder för några veckor sedan, kanske har det gjort sitt...
De fina tulpanerna inhandlades i går, hoppas de står sig lite längre än de förra...
I veckan som gick fyllde storkusinen Jessica 17 (!!!) år och i morgon, lördag, gratulerar vi morbror Conny!! Åldern ej avslöjad... Grattis till er båda!!!
Vi saknar er allihopa hemma i Sverige!! Många kramar från oss alla!
Later, Mariette

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja här är det Lördag nu ,jag var ut på tomten en sväng och tog bort kupningen på rosorna,det var redan varmt kl 09.00.Fina blommor mats (jobba på )Tack Milan och Megan för den fina skylten som ni hade gjort och visade mig på skayp.Ha en fin helg kram mormor.

Mariette sa...

Det låter härligt med lite värme, jag hoppas vi får lite snart också!

Anonym sa...

Hej hej! Nu har jag äntligen hittat tillbaka till bloggen, jag har kikat varje dag på den gamla för att se om det blev något nytt inlägg men icke... Men men, nu är jag ändå här! Finfin sida tycker jag, roligt med "Tyck till" rutorna, det är detaljerna som räknas ;)
Tack än en gång för det fina kortet och pengarna :D
Kram till alla kusiner och faster Mariette och farbror Mats från Jessica

Mariette sa...

Jessie,
Vad roligt att du hittat tillbaka, det har varit lite struligt både med den gamla och nya bloggen, men nu kör vi vidare med den nya! Kramar från Amerikat

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul