21 april 2009

Very Good Teacher!

I dag fick jag titeln very good teacher från Megans klasskompisar! Jag var där för att hjälpa dem med repetionerna inför deras "Parent Program" i nästa vecka och hade dem i smågrupper för att öva på deras repliker. De flesta hade ganska god koll på sina meningar, men några fick vi jobba lite extra med. Sen är det alltid svårt att stå still, inte luta sig mot möblerna och lyssna på sina klasskompisar... Men vi jobbade hårt och hann gå igenom allas repliker och nöta lite extra där det behövdes. Megan har 3 saker att säga och är den som tackar alla för att de kommit! Jag håller tummarna för att det går bra för dem alla när det väl gäller! De har mycket att komma ihåg, för det är både sånger och dikter, plus ett lite skådespel!

I dag skriver Maximilian sitt MCA Test i Reading, d.v.s. en massa läsförståelse hela dagen lång! Jag hoppas han kommer hem nöjd och glad! Det är stressigt för barnen med både MCA Tests och Map Tests som de har i maj. Map proven görs dock på dator vilket underlättar litegrann!

I dag är förkylningen något bättre, jag tror dundermedicinen fungerar. Jag gissar att sådan medicin skulle vara receptbelagd hemma i Sverige.

Nu ska jag ta och barnsäkra lite till och bädda några extra sängar inför våra gästers ankomst i kväll. Barnen är så spända inför farmors, farfars, Lenas & Thyras besök!

Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

Vad roligt att vara uppskattad. Det går säkert bra för barnsn i skolan på deras framförande.Kram mormor.

Mariette sa...

Det tror jag med, de är så duktiga! Det var roligt att bli uppskattad, även om jag skulle klara av att hålla dem i fållan någon längre tid...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul