13 april 2009

Nya flugan!

Nu avslöjas det alltså, Mats är fast i Wii-träsket! Nej då, så farligt kanske det inte är, men intresset är stort för BARNENS nya spel, Wii Popstar Guitar. Det spelades fasligt mycket förra helgen, och han kom en bra bit på väg tror jag mig minnas att barnen rapporterade... De fick gott nöja sig med att vara åskådare, men det accepterade de snällt...

Roligt att det var så många som röstade i min lilla enkät och grattis Malin i Örebro, som kom in med rätt svar precis när röstningen stängt! Det är klart att Mats väljer ett Wii-spel framför en dyrbar telefon, det är inte riktigt han... Däremot förstår jag om många röstade på objektivet, jag gnällde ju om det i tidigare inlägg, men det har inte varit så mycket fotande den senaste tiden! Några priser delas dock inte ut, annat än äran förstås!



I morgon är här valig vardag igen, ingen Annandag Påsk inte! Barnen till skolan och Mats till jobbet! Jag ska iväg tidigt med Maximilian till skolan för ett event som heter "Muffins with Mom". Det är för barn i 3:an och uppåt och deras mammor och deras lärare. Allt för att uppmuntra barnen inför veckans och nästa veckas långa och ibland krävande test som hålls i dagarna 2 x 2! Nästa vecka är det dags för "Donuts with dad", då är det Mats tur att få socker-chock till frukost... Jag är glad att jag är en muffin och inte en donut...

Michaela är fortfarande dålig och kommer att vara hemma i morgon från skolan. Hon mår bättre dock, så vi hoppas på skola för henne på tisdag! Nu ska jag slita Mats från sitt Popstar Guitar...
Later, Mariette
Ps. Jag ber om ursäkt för centreringen av texten, jag vet inte vad som hände med inlägget, det vill inte vara med om någon redigering i alla fall...
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Astrid sa...

Heja Mats, träna på.Hoppas att Michaela är frisk till i morgon.Kram mormor.

Mariette och Mats Wendel sa...

Jo då, hon mår bättre, men ska in på en koll i em, vi misstänker ett "pink eye"...

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul