17 april 2009

Hellre fly än illa fäkta!

Denna fina presentpåse hittade jag till Milan när han fyllde! Den spelar "Happy Birthday!" plus att den blinkar med ljusen... Only in America...


I dag är dagen D för Maximilians 10-årskalas... Jag har valt att fly fältet
med tjejerna och lämna stackars Mats hemma med 8 mer eller mindre högljudda och
smått galna 9-åringar, nja Milan är ju 10, men jag vet inte om det gör till
eller ifrån...

Min insats har varit att fixa allting inför kalaset; kalaspåsar, ballonger, film, snacks och annat smått och gott. Jag ogillar verkligen kalas, de för inget gott med sig för min stressnivå, de bara gör att den når högsta möjliga! Därav kalas som hålls på annat håll för tjejerna, då blir det någon annans stressnivå som testas!

I dag är det äntligen fredag och det väntas strålande sol och massor med värme! Yippie!! Det ser inte så lovande ut ännu, men jag tror nog att molnen lättar ganska snart... Det är redan 14 grader nu på morgonen och det ska kunna bli upp till 23 i eftermiddag! Härligt!! Luftfuktigheten stiger sakta men säkert, bra för den stackars huden, men också för naturen, brandrisken är mycket hög för tillfället!

Som ni kanske har märkt är det inget roligt att leva på svensk lön i USA just nu. Dollarn skenar uppåt igen, nästan 8,5 i skrivandets stund... Vi försöker hushålla med våra dollar som vi får från universitetet, men självfallet räcker de inte till alla utgifter... Men vi ska inte klaga, vi bor ganska bekvämt här i vårt lilla town house, även om det inte har den standard vi är vana vid från Sverige. Det gäller att ringa till maintenance och framföra sina concerns och sen hoppas att de inte säger: "Det är bara att överdosera diskmedlet, så bli disken ren..."

Jag ska göra en vända till Michaelas klass i dag igen, vi får hoppas att guppisarna fortfarande är vid liv...

Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

Hej, vad skönt att alla kalas snart är över för den här gången. Hoppas att dom får det roligt allihopa!Kramar från mormor.

Mariette sa...

Det kommer säkert att bli SUPER-kul! I morse ringde en eftersläntrare och övriga 4 som ej osa:t fick en påminnelse med sig hem!!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul