16 april 2009

Vårfin(t)!

Ja, nu måste jag erkänna att våren anlänt till Woodbury! Solen skiner, fåglarna kvittrar och träd och buskar knoppar. Härligt! Vi har dessutom fått härliga husdjur precis utanför knuten, jättesöta jordekorrar! De är så gulliga och springer kors och tvärs över vår lilla uteplats!

Vår dyraste egendom för tillfället, bilen, är i dag inne på Toyota för att bli vårfin... Den ska genomgå en "complete makeover" med bla lackförsegling, lädervård, plus att den ska få snygga running boards på sidorna! Dessa tyckte vi var för dyra när vi köpte bilen, men nu inser vi att det blir betydligt enkare för barnen att komma upp i bilen med just running boards... Allt har sitt pris... Vi får hoppas att bilen känner sig väl omhändertagen när den kommer hem i morgon eftermiddag!

Det har varit jättetorr luft här i Minnesota ett tag, tydligen så torrt som det kan bli! Det märks på händerna speciellt, men barnen är torra över hela kroppen. Jag tror luftfuktigheten låg på 18 % i går, normalt är väl runt 50? Vad jag förstår svänger det om några veckor och då kommer det fuktiga och klibbiga klimatet istället!
Nu ska jag ut i vårvärmen och njuta lite grann!
Later, Mariette

3 kommentarer:

Anonym sa...

urgulliga!!!! Se bara till att de inte tar sig in och börjar leka Tarzan i gardinerna... Kan bli svårt att bli av med dem då :-) kramilurer!!!
Nina

Mariette sa...

Jag får väl skaffa mig en Pluto i sådant fall! Hi Hi!!

Astrid sa...

Jättesöta jag förstår att Milan blev förälskad i dem.Ut och njut av våren.Kram mor.

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul