26 april 2009

Sjukstuga!

Här i svensklägret härjar just nu en elak bacill som däckat halva "befolkningen" i hemmet! Jag har klarat mig, ta i trä, och så även Milan, Michaela och farfar... Även lilla Thyra är frisk. Men faran är inte över ännu, så jag gissar att jag inte kan ropa "hej" riktigt än... Det verkar vara en magbacill som slår till utan förvarning, men ger sig av ganska snabbt dock.



Maximilian och jag passade på att gå på bio i dag på em, vi såg "17 again", den var charmig och rolig. Vi har velat se den sen vi såg reklamen för den första gången, och nu blev det alltså av!




Hur morgondagen ser ut vet vi inte ännu, det beror mycket på statusen på hälsoläget... Vi hade funderingar på att gå på en hästshow som är i stan, jag ville gärna gå på rodeon, men nu får vi se om det blir Mall of America i stället... På måndag ger sig besökarna av på en liten rundresa i Minnesota och vi andra återvänder till vardagen i några dagar.


Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

God morgon! Tråkigt, med magbacill,håller tummarna att resten klarar sig!Kram mormor.

Mariette sa...

Jo, jag har bara fått huvudvärken och yrseln, inget annat. Megan är fortfarande dålig, men ingen annan har insjuknat!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul